niedziela, 8 listopada 2009

risotto - pojęcie pojemne ;)


No jest to problem, nie powiem. Czasem taka resztka rosołu z kawałkiem mięsa potrafi stać w lodówce do następnej niedzieli, po czym rosół wędruje do wylania, mięso zjadają koty i tyle. Ostatnio jednak się spinam ;) i z resztek coś upichcę. Kiedyś tym sposobem powstały resztkowce, a ostatnio risotto. Mój mąż lubi też sałatkę grecką, gdzie obok fety występuje takie gotowane mięso rosołowe.

Wróćmy do risotto. Na szczęście jest to potrawa prawie jak nasz bigos ;), do której można dodać co się chce, byleby ryż miał kremową konsystencję. Mój miał :-)

Przepis:

  • oliwa z oliwek
  • masło
  • duża cebula
  • 200 g ryżu do risotto
  • 0,5 kg pieczarek
  • rosół
  • mięso z rosołu
  • mała puszka czerwonej fasoli
  • mała puszka białej fasoli

Na patelni rozgrzewam oliwę z masłem i podsmażam delikatnie pociętą w piórka cebulę. Pieczarki myje i kroję w mniejsze kawałki, wrzucam na patelnię i delikatnie solę. Przykrywam i duszę, aż uznam ilość pieczarkowego sosu za wystarczającą. Wsypuje ryż, mieszam i czekam aż wchłonie pieczarkowy sos, dolewam rosół, przykrywam i zostawiam na małym ogniu. Gdy płyn się wchłonie mieszam i w razie potrzeby dolewam jeszcze odrobine rosołu. Mięso rozdrabniam i dodaję do ryżu, wsypuję również fasolkę i teraz tylko podgrzewam. Tym sposobem otrzymuję pełnowartościowy, jednogarnkowy, mało pracochłonny obiad, a w dodatku nie mam problemu z resztą niedzielnego rosołu :-)

5 komentarzy:

grazyna pisze...

Ja też lubię resztkowce z niedzielnego rosołu. Fajne to Twoje risotto :)

pinkcake pisze...

No właśnie mnie się ostatnio w ogóle nie chce spinać i oddaję mięso psu sąsiadów;)
Fajna propozycja.
Dziękuję za udział w konkursie :)

kasiaaaa24 pisze...

Takie risotto robiła moja mama :) Bardzo je lubię :)

Gosia pisze...

ale fajowe to danko porosolowe :) :)
Pozdrawiam :)

Mirabelka pisze...

Mafilko, zrobiłam to risotto :) Super przepis, wszystkim bardzo smakowało! Dziękuję i pozdrawiam! :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin