środa, 4 lutego 2009

Kurczak w sosie winno-grzybowym


Ostatnia propozycja w Tygodniu Kuchni Czeskiej to mój Kurczak w sosie winno-grzybowym. Oryginalny przepis pochodzi z książki Petera Trnka pt. "The Best of Czech Cooking".

Składniki:

  • 4 udka z kurczaka,
  • 1 średnia cebula drobno posiekana
  • 3 oleju
  • 3 roztarte ząbki czosnku
  • 2,5 g suszonych grzybów (dla mnie to mało, dałam 25 gram...)
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki (cały pęczek wolę)
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 1 szklanka białego wytrawnego wina
  • sok z jednej cytryny
  • 2 łyżki mąki

Wykonanie:

Grzyby namoczyć w szklance cieplej wody. Odcedzić, drobno posiekać, a płyn zachować. Na rozgrzanym tłuszczu smażyć na złoto porcje kurczaka. Dodać cebulę i czosnek. Dodać wino, płyn z grzybów i sok z cytryny. Doprawić solą i pieprzem. Przykryć i dusić 30 minut obracając kurczaka sporadycznie. Żeby zagęścić sos wymieszać w szklance mąkę z niewielką ilością wody. Dodać do sosu i gotować jeszcze przez 2 minuty. Danie podawać posypane natką pietruszki. Najlepiej smakuje z kluskami kładzionymi, ale ja podałam z ryżem :-)

1 komentarz:

Pinos pisze...

O, kurczak w winie i z grzybami... stanowczo do zrobienia... A jeszcze tak zachęcająco zaprezentowany...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin